Konstruktér lokomotiv, zakladatel tzv. české lokomotivní školy.
Životopis
Absolvent malostranského reálného gymnázia a strojnického oddělení vyšší průmyslové školy v Praze. Po maturitě v r. 1894 technik První Českomoravské továrny na stroje. Při zaměstnání absolvoval teoretické předměty na ČVUT. - Vojnu sloužil u válečného námořnictva v Pulji. - Po návratu pracoval v oddělení konstrukce Českomoravské na zakázce na výrobu tehdy největší rychlíkové lokomotivy v Rakousko-Uhersku podle dokumentace ing. Karla Golsdorfa. Kryšpín navrhoval nové nápadité konstrukční prvky a prosazoval je do výroby. V r. 1902 jmenován šéfem konstrukční kanceláře. Za konstrukční vylepšení této lokomotivy a perfektní výrobu v pražských dílnách získal na strojírenské výstavě v Miláně v r. 1906 stříbrnou medaili s diplomem. Později konstruktér vlastních lokomotiv, postupně přešel na nákladní a rychlíkové. V r. 1919 jmenován ředitelem lokomotivního oddělení. V poválečných letech dal návrh na přečíslování lokomotiv. Až do konce výroby parních lokomotiv se na jejich konstrukci podílel. - Žil v Davli.
Klíč.slova
technici * konstruktéři
Citace
Vančura, Karel. Davle u Prahy. Davle 1999, s. 117.
Berka, Miroslav. Posázavský Pacifik. Praha 1991, s.160-163.
Druh soub.
Soubor osobních jmen a jmen rodin
Odkazy
(1) - Soubor geografických jmen - regionální místopis
(3) - ČLÁNKY
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.