Number of the records: 1  

Zet, Miloš, 1920-1995

  1. Personal nameZet, Miloš, 1920-1995
    Birth Krasoňov (Česko) - 01.10.1920
    Death Petrovice (Příbram, Česko) - 02.10.1995
    Place of activity Bechyně (Česko)
    Pelhřimov (Česko)
    Petrovice (Příbram, Česko)
    Praha (Česko)
    Rakovník (Česko)
    Zlín (Česko)
    Gmünd (Rakousko)
    Jugoslávie
    Vídeň (Rakousko)
    Charact.Sochař, autor památníků obětem 2. sv. války.
    Curriculum VitaeAbsolvent Střední průmyslové školy keramické v Bechyni. Zpočátku pracoval v Chrámovém družstvu v Pelhřimově a v Rakovnických a poštorenských keramických závodech v Rakovníku. V l. 1939-1940 působil na Škole umění ve Zlíně. Totálně nasazen v keramickém závodě v Gmündu v Rakousku. V r. 1941 studoval na sochařské škole prof. Müllnera na vídeňské Akademii. Zapojil se do komunistické strany rakouské a v r. 1942 vyloučen z Akademie a studium prohlášeno za neplatné. V l. 1944-1945 člen partyzánské technické jednotky v Jugoslávii. - Akademii výtvarných umění absolvoval v r. 1950, žák prof. Pokorného, Laudy, Španiela. Od r. 1967 žil a tvořil na Petrovicku. - Autor především monumentálních památníků obětem 2. sv. války (partyzánský památník Morávka v Beskydech, památník obětem heydrichiády - Kobyliská střelnice v Praze aj.). Některá z jeho děl vyhlášena národní kulturní památkou. - Otec sochaře a multimediálního umělce Martina Zeta.
    Keywordsvýtvarníci * sochaři
    CitationTRANTINA, Václav a kol. Velký slovník osobností vědy a kultury příbramského regionu (1945 až současnost). Příbram: Knihovna Jana Drdy, 2001, s. 287.
    Nová encyklopedie českého výtvarného umění - Dodatky. Vyd. 1. Praha: Academia, 2006, s. 861.
    Data source entrySlovník českých a slovenských výtvarných umělců 1950-2010 (W-Ž), Ostrava 2010 ; autoritní forma, biografické údaje, data
    Collection kindFile of personal names and family names
    References (1) - File of geographical names - region
    (1) - Monographies, maps
    (3) - ARTICLES
    Databáze národních autorit NK ČR
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.