Východně od města, na dálnici D 11 z Prahy do Hradce Králové. - Celková délka mostu: 253 m. - Zavěšený dálniční most (oba směry dálnice vedeny po jedné mostní konstrukci zavěšené na dvou pylonech) vyprojektovalo brněnské středisko Dopravních staveb Olomouc, v čele s ing. Jiřím Stránským. Je součástí dálničního úseku Třebestovice - Libice nad Cidlinou, stavěného v l. 1985-1990. - Zavěšený most má tři pole o délce 61 m, 123 m a znovu 61 m a dva jednosloupové pylony dvoukomorového průřezu, vysoké 28 m. Pylony (umístěné nad vnitřními podpěrami uprostřed mostu) jsou v horní části na střední stěně zakotveny a propojeny poloharfovitě uspořádanými táhly z ocelových kabelů, které se od pylonů rozbíhají k mostovce ve 4 x 22 dvojicích (celkový počet lan 176). Spodní část komor pylonů je vyplněna betonem. U dálničního poděbradského zavěšeného mostu jde o konstrukci nového typu (šetří až 30 % betonu a oceli), o to náročnější a obtížnější je statické řešení. Zároveň musel být stavěn tak, aby nebránil lodní dopravě po Labi.
Klíč.slova
mosty * silniční mosty * dálniční mosty
Citace
JOSEF, Dušan. Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vyd. 1. Praha: Libri, 1999, s. 264.
Dálnice D 11 [online]. c2009. [cit. 2009-12-07]. Dostupné z: http://www.ceskedalnice.cz/dalnice/d11.
Druh soub.
Soubor jmen korporací - regionální památky
openseadragon
Počet záznamů: 1
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.