Původním povoláním konstruktér, později pracoval jako učitel v autoškole. Kariéru soutěžního jezdce započal v roce 1962. Začínal se Škodou Spartakem v motoristických soutěžích a pokračoval v ní na Fiatu 1300. Později si opatřil nevšedního Saaba a v roce 1967 Renaulta Gordini, se kterým dosahoval velmi dobrých výsledků. V roce 1970 si splnil svůj sen a stal se majitelem vozu BMV. S tímto vozem se stali se spolujezdcem Karlem Kozákem absolutními vítězi na Rallye Praha. Po řadě vítězství soutěžní kariéru v rallye ukončil a přesunul se na kopce a okruhy. V následujících sezónách startoval s průběžně zušlechťovaným BMW 2002 ve třídě B5. Na kopcích získal několik titulů mistrů republiky. Se závoděním a BMW se rozloučil v roce 1982, ovšem ne definitivně. V roce 2008 se postavil s Fordem Escort Hakspeed na start závodu do vrchu v Berouně v prvním ročníku nezávislého seriálu závodů do vrchu EDDA Cup.
Klíč.slova
sportovci * motoristé * automobiloví závodníci
Citace
HALADOVÁ, Jarmila, HALADA, Tomáš. Odešla legenda. Nučický zpravodaj. 2021, roč. 31, č. 115, s. 29-30.
Odešla legenda - Zdeněk Halada [online]. [cit. 20.4.2021]. Dostupné z: https://www.ewrc.cz/clanek/35647-odesla-legenda-zdenek-halada/.
Zdroj dat
www (eWRC) ; cit. 20.4.2021 ; autoritní forma
Druh soub.
Soubor osobních jmen a jmen rodin
Odkazy
(1) - ČLÁNKY
Počet záznamů: 1
openseadragon
Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom
jak používáme cookies.