Počet záznamů: 1
Učit (se) příběhem
Autor Hábl, Jan, 1975- (Autor) Název Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl Vydání Vyd. 1. Nakl.údaje Brno : Host, 2013 Fyz.popis 118 s. ; 21 cm ISBN 978-80-7294-901-4 189.00 Kč Edice Teoretická knihovna ; sv. 33 Edice/záhl. Teoretická knihovna Poznámky Obsahuje bibliografii a rejstřík Poznámka o jazyku Anglické resumé Předmět.hesla Komenský, Jan Amos, 1592-1670. Labyrint světa a ráj srdce 17. století pansofie * pedagogika - Česko - 17. stol. * literárněvědné rozbory Forma, žánr studie Konspekt 82.0 - Literatura (teorie) MDT [001:165]:304.9 * 37.01 * 82.09 * (048.8) Anotace Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některéodpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích.Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. Země vyd. Česko Jazyk dok. čeština Počet ex. 1, z toho volných 1 Vlastník Kladno SVK Druh dok. Odborná literatura, mapy Signatura Lokace Dislokace Info J 317416 Půjčovna literatury místní sklad
Počet záznamů: 1