Počet záznamů: 1  

Jak se učitelé učí

  1. Autor Šeďová, Klára, 1974- (Autor)
    NázevJak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová
    Část názvuCestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
    Další autor Švaříček, Roman, 1978- (Autor)
    Sedláček, Martin, 1979- (Autor)
    Šalamounová, Zuzana, 1984- (Autor)
    Další korp. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta (Nakladatel, vydavatel)
    VydáníVydání první
    Nakl.údajeBrno : Masarykova univerzita, 2016
    Fyz.popis325 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-8462-9 Kč 309.00
    PoznámkyNa obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 250 výtisků
    Obsahuje bibliografii a rejstřík
    Poznámka o jazykuAnglické resumé
    Předmět.hesla vzdělávání učitelů * pedagogická komunikace * učitel a žák * učitelé * profesní rozvoj * pedagogický výzkum - Česko
    Forma, žánr kolektivní monografie
    Konspekt37 - Výchova a vzdělávání
    MDT377.8 * 316.772.4:37 * 37.064.2 * 37.011.3-051 * 005.963 * 37.012 * (437.3) * (048.8:082)
    AnotaceKniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu.
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    Počet ex.1, z toho volných 1
    VlastníkKladno SVK
    Druh dok.Odborná literatura, mapy
    Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz
    SignaturaLokaceDislokaceInfo
    J 355163Půjčovna literaturymístní sklad
    Jak se učitelé učí

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.