Počet záznamů: 1  

Vzestup a pád středních vrstev

  1. Autor Keller, Jan, 1955- (Autor)
    NázevVzestup a pád středních vrstev / Jan Keller
    Nakl.údajePraha : Sociologické nakladatelství, 2000
    Fyz.popis123 s. ; 24 cm
    ISBN80-85850-95-8 Kč 149,00
    EdiceStudie ; sv. 27
    Edice/záhl.Studie (Sociologické nakladatelství)
    PoznámkyDOKUMENT JE K DISPOZICI POUZE V ELEKTRONICKÉ PODOBĚ!
    Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    Předmět.hesla střední vrstvy * 7 Middle class
    Forma, žánr studie
    Konspekt316.3 - Globální společnosti. Sociální struktura. Sociální skupiny
    MDT316.342.5 * (048.8)
    AnotaceVeškeré diskuse o středních vrstvách se v dlouhodobém horizontu pohybovaly zcela v intencích Marxova chápání společnosti. Reakci na toto antagonistické pojetí představovalo zdůraznění ctností "střední třídy". Zvýšení její početnosti mělo tudíž napomoci řešení společenských problémů. Střední třída měla plnit stabilizující funkci... V etapě globalizace však střední vrstvy nejsou schopny vytvořit novou společenskou sílu. Jejich tradiční heterogennost se změnila v nesouměřitelnost různých částí: privilegovaní členové středních vrstev bohatnou a nižší střední vrstvy naopak chudnou. Vlivem společenských změn se legitimita středních vrstev zhroutila! Keller odhaluje rozpornost jejích příslušníků, jelikož zdůrazňují nejen ideu rovnosti, ale i význam hierarchie. Rovnost potřebují ke zpochybnění hranic, které jsou kladeny jejich aspiracím. Hierarchii využívají k diferenciaci od nižších vrstev a porovnávání úspěšnosti v rámci vlastní třídy. Pc. G1c. Význačný český sociolog zkoumá vývoj střední třídy z hlediska její společenské role.
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.čeština
    URLDigitalizovaný dokument
    VlastníkKladno SVK
    Druh dok.Digitalizované dokumenty
    Zobrazit informace o knize na stránce www.obalkyknih.cz
    Vzestup a pád středních vrstev

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.