Počet záznamů: 1  

Interpretace textů

  1. SYS0775908
    LBL
      
    01679nam^a2200493^a^4500
    003
      
    CZ-KlSVK
    005
      
    20230830025756.1
    007
      
    ta
    008
      
    101124s2010^^^^xr^----e-f^^^-000-0-cze-d
    015
      
    $a cnb002152114
    020
      
    $a 978-80-87481-05-9 $q (brož.) : $c 199.00 Kč
    035
      
    $a (OCoLC)703550319
    040
      
    $a ABA001 $b cze $d KLG001
    072
    -7
    $a 82.0 $x Literatura (teorie) $2 Konspekt $9 11
    080
      
    $a 821.162.3 $2 MRF
    080
      
    $a 82.07 $2 MRF
    080
      
    $a 82:37.016 $2 MRF
    080
      
    $a 371.279.5/.6 $2 MRF
    080
      
    $a (0:82-9) $2 MRF
    080
      
    $a (035) $2 MRF
    100
    1-
    $7 kl_us_auth*0295551 $a Kolár, Robert, $d 1977- $4 aut
    245
    10
    $a Interpretace textů : $b (nejen) ke státní maturitě / $c Robert Ibrahim a kol.
    246
    3-
    $a Interpretace textů (nejen) ke státní maturitě
    250
      
    $a 1. vyd.
    260
      
    $a Praha : $b Akropolis, $c 2010
    300
      
    $a 149 s. ; $c 22 cm
    504
      
    $a Obsahuje bibliografie a bibliografické odkazy
    520
    3-
    $a Publikace Interpretace textů nejen ke státní maturitě by měla v první řadě sloužit jako pomůcka k přípravě na ústní část nové maturitní zkoušky z češtiny. Na schopnost kriticky číst, rozumět a vyložit smysl a význam textu je v nové podobě maturity kladen důraz, takže je naděje, že po generacích studentů, kteří u maturity odříkávali „telefonní seznamy", bychom se mohli dočkat studentů schopných samostatně pracovat s textem. Taková změna přichází právě včas, neboť podle mezinárodních výzkumů naši studenti v oblasti čtenářské kompetence dosahují ve srovnání se zeměmi EU jen průměrných výsledků. Ambicí předkládané publikace je navázat na známé, ale dnes již obtížně dostupné publikace Rozumět literatuře 1 (M. Zeman a kol.) nebo Slovník básnických knih (M. Červenka, V. Macura, J. Med a Z. Pešat). Interpretace textů se od nich však ve dvou podstatných věcech liší: za prvé se kromě textů literárních zabývá poprvé také texty neliterárními, za druhé výklad je vždy založen na rozboru úryvků nebo kratších textů, jejichž otištění předchází vlastnímu rozboru a interpretaci. Cílem interpretace uměleckého textu nebylo poskytnout „definitivní a správné" řešení, které by se student měl ke zkoušce naučit, ale spíše ukázat, jak je text „udělán" a jak může být čten. Při rozboru neuměleckých textů byl důraz kladen na rozbor stylistický, v některých případech také na jejich srovnání s textem uměleckým. Umělecké texty byly vybrány s ohledem ke katalogu požadavků pro maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury, neumělecké texty byly vybrány tak, aby vhodně reprezentovaly základní funkční styly. Publikace byla vytvořena autorským kolektivem složeným z renomovaných odborníků působících na předních bohemistických pracovištích, kteří mají kromě odborných kvalit také bohaté pedagogické zkušenosti (Robert Adam, Alena Andrlová Fidlerová, Jan Čihák, Bohuslav a Jana Hoffmannovi, Robert Ibrahim, Petr Nejedlý). $c flexibooks
    650
    07
    $a česká literatura $2 czenas $7 kl_us_auth*h0001560
    650
    07
    $a interpretace a přijetí literárního díla $2 czenas $7 kl_us_auth*h0007217
    650
    07
    $a literární výchova $2 czenas $7 kl_us_auth*h0001658
    650
    07
    $a maturitní zkoušky $2 czenas $7 kl_us_auth*h0005583
    655
    -7
    $a texty $2 czenas $7 kl_us_auth*u0003258
    655
    -7
    $a příručky $2 czenas $7 kl_us_auth*u0002832
    856
    41
    $y Obsah $u http://toc.nkp.cz/NKC/201101/contents/nkc20102152114_1.pdf
    910
      
    $a KLG001

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.