Počet záznamů: 1  

Učit (se) příběhem

  1. Hábl, Jan, 1975-

    Učit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl. -- Vyd. 1. -- Brno : Host, 2013. -- 118 s. ; 21 cm. -- (Teoretická knihovna ; sv. 33). -- Obsahuje bibliografii a rejstřík. -- Abstrakt: Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některéodpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích.Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku. -- Anglické resumé. -- ISBN : 978-80-7294-901-4 (brož.) : 189.00 Kč.

    Komenský, Jan Amos, 1592-1670. Labyrint světa a ráj srdce * 17. století * pansofie * pedagogika - Česko - 17. stol. * literárněvědné rozbory * studie
    [001:165]:304.9 * 37.01 * 82.09 * (048.8)
    82.0 - Literatura (teorie)


Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.