Absolvent reálky a české techniky v Praze. Již v době studií zkonstruoval u firmy Walter v Jinonicích první nákladní vůz o nosnosti 2 tuny. Od r. 1919 konstruktér leteckých motorů továrny vyrábějící dopravní letadla ve francouzském Billancourtu. V l. 1923-1931 zaměstnán u firmy A. C. Spark Plug Co. v Michiganu, kde přihlásil 68 patentů věnovaných podniku. Po návratu do Československa v r. 1932 pracoval ve Škodových závodech v Plzni. Krátce nato přeložen do automobilky v Mladé Boleslavi. Zde zkonstruoval automobil Škoda 420 Popular a zavedl pásovou výrobu. Od r. 1934 vedoucí konstrukce vozidel a od r. 1942 ředitel oddělení vozidel ve Škodových závodech. Pod jeho vedením vznikl a začal se vyrábět traktor Škoda 30, první konstrukce trolejbusů ad. V únoru 1948 byl ze Škodových závodů propuštěn se zákazem dalšího zaměstnání ve strojírenství. Po neúspěšném odvolání proti nepravdivým obviněním rezignoval a emigroval do Spojených států amerických.
Keywords
technici * konstruktéři * vynálezci
Citation
Slovník osobností. In Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. IV díl. Praha: Libri, 2004, s. 398.
Collection kind
File of personal names - persons from region
openseadragon
Number of the records: 1
This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about
how we use cookies.