Number of the records: 1  

Jak se učitelé učí

  1. Author Šeďová, Klára, 1974- (Author)
    TitleJak se učitelé učí : cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování / Klára Šeďová, Roman Švaříček, Martin Sedláček, Zuzana Šalamounová
    Portion of titleCestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování
    Other author Švaříček, Roman, 1978- (Author)
    Sedláček, Martin, 1979- (Author)
    Šalamounová, Zuzana, 1984- (Author)
    Other corp. Masarykova univerzita. Filozofická fakulta (Publisher)
    IssueVydání první
    Issue stat.Brno : Masarykova univerzita, 2016
    Phys.des.325 stran : ilustrace ; 23 cm
    ISBN978-80-210-8462-9 Kč 309.00
    NoteNa obálce nad názvem: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 250 výtisků
    Obsahuje bibliografii a rejstřík
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings vzdělávání učitelů * pedagogická komunikace * učitel a žák * učitelé * profesní rozvoj * pedagogický výzkum - Česko
    Form, Genre kolektivní monografie
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC377.8 * 316.772.4:37 * 37.064.2 * 37.011.3-051 * 005.963 * 37.012 * (437.3) * (048.8:082)
    AnnotationKniha prezentuje výsledky akčního výzkumu, jehož cílem bylo zavést dialogické vyučování do výuky na druhém stupni základní školy a zavádění změny systematicky zkoumat. Monografii otevírají dvě teoretické kapitoly. První přibližuje ústřední koncept dialogického vyučování jakožto komunikačního uspořádání výuky, jehož cílem je podněcovat myšlení žáků a prohlubovat jejich porozumění výukovému obsahu. Druhá pojednává o tom, jakým způsobem se učitelé mohou v rámci profesního rozvoje učit proměňovat svoji práci, a to za pomoci videonahrávek vlastní výuky, jejich následné analýzy a reflexe.Těžištěm knihy je výzkumné šetření, v jehož centru stál rozvojový program pro učitele, skládající se ze složky teoretické, zkušenostní a reflektivní. Ve třech kapitolách představujících výsledky výzkumu nejprve ukazujeme, nakolik se učitelům povedlo prosadit změnu a jak ji jejich žáci vnímali. Posléze prostřednictvím mozaiky příběhů učitelů popisujeme přechod od klasického vyučování k vyučování dialogickému a dokumentujeme nejen to, jak se učitelé vyrovnávali se zažitými způsoby svého jednání a s potenciálními problémy, které jim v realizaci dialogického vyučování bránily, ale také ukazujeme schopnosti učitelů reflektovat vlastní výuku. Sedmero kazuistik uzavírá syntéza, která vypovídá zejména o tom, jak obtížné je změnit vlastní jednání, zvláště má-li jít o komplexní a hlubokou proměnu.
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Copy count1, currently available 1
    OwnerKladno SVK
    Doc. KindMonographies, maps
    View book information on page www.obalkyknih.cz
    Call numberLocationSublocationInfo
    J 355163Půjčovna literaturymístní sklad
    Jak se učitelé učí

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.