Number of the records: 1  

Učit (se) příběhem

  1. Author Hábl, Jan, 1975- (Author)
    TitleUčit (se) příběhem : Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie / Jan Hábl
    IssueVyd. 1.
    Issue stat.Brno : Host, 2013
    Phys.des.118 s. ; 21 cm
    ISBN978-80-7294-901-4 189.00 Kč
    EditionTeoretická knihovna ; sv. 33
    Series/heading Teoretická knihovna
    NoteObsahuje bibliografii a rejstřík
    Language noteAnglické resumé
    Subj. Headings Komenský, Jan Amos, 1592-1670. Labyrint světa a ráj srdce
    17. století
    pansofie * pedagogika - Česko - 17. stol. * literárněvědné rozbory
    Form, Genre studie
    Conspect82.0 - Literatura (teorie)
    UDC[001:165]:304.9 * 37.01 * 82.09 * (048.8)
    AnnotationPříběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi. To je zřejmé i z věhlasu Komenského díla Labyrint světa a ráj srdce. Komenský napsal mnoho kvalitních spisů, ale žádný nedosáhl takové obliby a didaktické účinnosti jako narativně-alegorický Labyrint. Otázka zní, v čem spočívá kouzlo narativní formy? V čem je jeho formativní síla? Co činí příběh (v tomto případě alegorický) didakticky funkční? Kniha předkládá některéodpovědi. Nejedná se o vyčerpávající pojednání narativu jako literárního fenoménu, ale spíše o interdisciplinární případovou studii, v níž je literární útvar (Komenského Labyrint) analyzován s didaktickými brýlemi na očích.Pedagogika ví, že příběhy fungují, ale obvykle se neptá proč. Tato studie usiluje o propojení těchto otázek, respektive chce přispět literárními postřehy do pedagogické diskuse ohledně efektivity příběhu jako didaktického prostředku.
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Copy count1, currently available 1
    OwnerKladno SVK
    Doc. KindMonographies, maps
    View book information on page www.obalkyknih.cz
    Call numberLocationSublocationInfo
    J 317416Půjčovna literaturymístní sklad
    Učit (se) příběhem

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.