Number of the records: 1  

Newton, Isaac, 1642-1727

  1. Personal nameNewton, Isaac, 1642-1727
    Other nameNewton, Isaac, Sir, 1642-1727
    Newton, Is., 1642-1727
    N’juton, Isaak, 1642-1727
    Njuton, Isaak, 1642-1727
    N'iuton, Isaak, 1642-1727
    Newton, Izaak, 1642-1727
    Neuton, Isaac, 1642-1727
    Niutun, Yisake, 1642-1727
    Niudun, Yisake, 1642-1727
    Nyuṭon, Ayzaḳ, 1642-1727
    Nyuṭon, Ayziḳ, 1642-1727
    Niutonas, Izaokas, 1642-1727
    Neutonus, Isaacus, 1642-1727
    Newtonius, Isaac, 1642-1727
    Newtonus, Isaacus, 1642-1727
    Newton, I., 1642-1727
    Biographical NoteAnglický fyzik, matematik a astronom, vědec, objevitel a vysokoškolský učitel - Lukasiánský profesor „Trinity College“ (University of Cambridge). Proslul zejména objevem zákona všeobecné gravitace a tří zákonů pohybu. Člen britské Královské společnosti, jejím předsedou byl v letech 1703-1727. Věnoval se i dalším oborům (optika, alchymie, filozofie, teologie, ekonomie aj.). Od r. 1696 byl také jmenován dozorcem v Královské mincovně v londýnském Toweru, v r. 1699 byl jmenován jejím ministrem.
    Data source entryMasarykův slovník naučný
    NKC
    The Principia
    ARITHMETICA UNIVERSALIS SIVE DE COMPOSITIONE ET RESOLUTIONE ARITHMETICA LIBER. Auctore IS. NEWTON, Eq. Aur. LUGDUNI BATAVORUM: Apud JOH. ET HERM. VERBEEK, Bibliopolæ, 1732 ; odkaz viz
    LC (Names), 9. 6. 2020 ; autoritní forma, datum narození a úmrtí, odkazy viz
    BLPC, 9. 6. 2020 ; autoritní forma, datum narození a úmrtí
    www(Wikipedia, The free Encyclopedia), cit. 9. 6. 2020 ; místo narození a úmrtí, národnost, biografická a profesní data
    www(Wikidata, Isaac Newton), cit. 9. 6. 2020 ; biografická data
    www(ISNI 0000000120997897), cit. 9. 6. 2020 ; odkazy viz
    Collection kindFile of personal names and family names
    References (2) - Digitalizované dokumenty
    (3) - Literature for children and youth
    (6) - Monographies, maps
    Databáze národních autorit NK ČR
    View book information on page www.obalkyknih.cz
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.